رونمایی از دستگاه پیشرفته تغذیه هوشمند سالن های گلخانه ای با ۱۰ برنامه آبیاری مختلف

آئین بهره برداری از دستگاه پیشرفته تغذیه هوشمند سالن های گلخانه ای با قابلیت کنترل آبیاری ۴ سالن گلخانه هیدروپونیک و تحت فشار یکشنبه ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۱ با حضور دکتر حمید رضا جعفری معاونت برنامه ریزی و اقتصادی سازمان اقتصادی کوثر و مهندس قدسی مدیر عامل محترم شرکت سرمایه
گذاری کشاورزی کوثر، در محل شرکت توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی کوثر برگزار شد…….

به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه مکانیزاسیون کوثر یکشنبه ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۱ آئین بهره برداری از دستگاه پیشرفته تغذیه هوشمند سالن های گلخانه ای با حضور دکتر حمید رضا جعفری معاونت برنامه ریزی و اقتصادی سازمان اقتصادی کوثر و برخی از مدیران ارشد سازمان، همچنین مهندس قدسی مدیر عامل محترم شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر و دکتر زینب مهربخش مدیر عامل شرکت توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی کوثر در محل دفتر مرکزی این شرکت برگزار شد.
در ابتدای این مراسم، دکتر مهربخش مدیر عامل شرکت توسعه مکانیزاسیون کوثر پس از عرض خیر مقدم به حضار، مدیران عامل و معاونت های محترم حاضر در جلسه، عنوان نمودند این محصول دانش بنیان که در آبیاری سالن های مختلف گلخانه با ظرفیت های یک تا دو ونیم هکتار استفاده می شود، دارای قابلیت کنترل و برنامه ریزی های مختلف آبیاری بوده و کود مورد نیاز گیاه را به صورت محلول مخلوط کرده و کنترل دقیق میزان PH و EC آب را همزمان انجام می دهد. این نوع آبیاری در سیستم های کشت نوین از جمله هیدروپونیک مورد استفاده قرار می گیرد و استفاده از این روش منجر به افزایش حدود ۳۰ درصدی محصول نهایی گلخانه خواهد شد. وی افزود با توجه به تنش های آبی اخیرکه متوجه کشورهم بوده، لزوم اینکه بتوانیم به سمت چنین کشت هایی حرکت کنیم، بیش از گذشته احساس خواهد شد.لذا با ساخت این دستگاه ما توانسته ایم گام های بلندی را در رد انحصارطلبی و واردات برداریم.
مهربخش ادامه داد نمونه دستگاه تولید شده با قیمت ۵۰ درصد نمونه خارجی در بازار عرضه خواهد شد. به واسطه این تولید می توانیم به میزان یک میلیون دلار در سال صرفه جویی ارزی داشته باشیم.

در این آئین مهندس قدسی، ضمن تاکید بر ارزشمند بودن این دست آورد و ضرورت استفاده از روش¬های کشت نوین به انطباق محصول با درخواست بازار اشاره فرمودند تا با طراحی این محصول در ابعاد کوچکتر برای کاربرد گلخانه های زیر یک هکتار و همچنین کاهش هزینه تمام شده بتوان به تولید انبوه دست
یافت. در پایان این آئین، از مهندسان و دست اندرکاران تولید این محصول ارزشمند شرکت توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی کوثر تقدیر شد.